Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadza zmiany dotyczące rezerwacji wizyt, które mają na celu usprawnienie obsługi klientów w placówkach. Od stycznia 2026 roku osoby, które wcześniej umówią się na wizytę, otrzymają priorytet. Dzięki temu możliwe będzie lepsze przygotowanie doradców, co wpłynie na jakość indywidualnych konsultacji. W artykule przedstawiono sposoby rezerwacji wizyt oraz odpowiedzi na pytania dotyczące obsługi osób, które nie zdążą się umówić.
W celu wygodniejszego załatwienia spraw w ZUS, warto korzystać z możliwości rezerwacji wizyt. Klienci mogą umówić się na stacjonarną wizytę przez różne kanały komunikacji, takie jak własny profil na platformie PUE/eZUS, telefonicznie w najbliższym oddziale ZUS, a także bezpośrednio w placówkach, korzystając ze stanowiska Informacji ogólnej lub komputerów dla klientów. Taki system pozwala na lepszą organizację oraz oszczędność czasu zarówno dla pracowników, jak i odwiedzających.
ZUS oferuje również możliwość skorzystania z e-wizyt, czyli konsultacji online. Te wizyty można rezerwować poprzez stronę internetową ZUS, w aplikacji mZUS, a także w aplikacji mObywatel. Warto zaznaczyć, że mimo wprowadzenia systemu rezerwacji, osoby, które zdecydują się przyjść bez wcześniejszego umówienia wizyty, również będą mogły skorzystać z usług urzędu. Należy jednak pamiętać, że w takim przypadku czas oczekiwania na obsługę może być dłuższy, dlatego korzystanie z rezerwacji jest rekomendowane.
Źródło: Urząd Miasta Świebodzin
Oceń: Nowe zasady rezerwacji wizyt w ZUS dla mieszkańców Świebodzina
Zobacz Także


